Review: Máglya

Máglya Máglya by György Dragomán
My rating: 5 of 5 stars

Gyerekkoromban sok időt töltöttem nagyapáméknál. Nagyapám egy régi vályogházban élt, voltak állatok, sok-sok hábotú előtti tárgy és bútor, ott egy kicsit megállt az idő. És sokszor ezek az emlékek jöttek elő, miközben olvastam ezt a könyvet, szinte éreztem az illatokat, mintha megint ott lennék. A másik fő összetevője a könyvnek viszont olyan, amit én sokkal kevésbé éltem át, a kommunista Románia és a rendszerváltás utáni zűrzavaros időszak történései. Ez is ugyanolyan erővel jött le a lapokról, hogy sokszor azért haladtam az átlagosnál lassabban a könyvvel, mert meg-meg kellett állnom a kifejezetten nyomasztó részek után szünetet tartani. Mindenesetre nemrég fedeztem fel Dragomán Györgyöt, mint kortárs szerzőt és eddig nagyon úgy tűnik, hogy az egyik kedvencem lesz. Nagyon szépen ír, igazán sajátos a stílusa. Mindenkinek ajánlom. Pont annyira kortárs szépirodalom, amennyire kell, de nem lesz az átlagos olvasó számára értelmezhetetlenül elvont. Egy mestermű!

View all my reviews

Comments

Popular posts from this blog

Review: The Silence of the Lambs

Review: Vessel